Le Cercle Occitan de Carbona e del Volvestre organiza una exposicion a la Galeria Municipala de Carbona del 4 al 29 de març, amb un vernissage concèrt, le divendres 8 de març e una conférencia parladissa, le dissabte 30 de març.
Aquela exposicion « Lenga(s) de guèrra, l’Occitan et les langues de France pendant la Grande Guerre », nos ven del CIRDOC de Bezièrs. Le Centre Inter Regional de Documentacion Occitana, una granda mediatèca consacrada a la salvagarda, a la promocion e a la difusion del patrimòni e de la creation occitans, nos presenta la mòstra:
« Darrièr l’imatge oficial de l’Union sacrada, la França qu’entra en guèrra en 1914 es en realitat un país plurilingüe e multicultural. En partissent dels documents e archius en occitan, mas tanben en breton, en picard o encara en basc, la mòstra propausa un autre agach sus la Guèrra e sus la França del sègle XX. Se la Granda Guèrra accelerèt lo declin de las lengas de França fàcia a la lenga oficiala, la guèrra foguèt tanben per de milions de franceses la primièra experiéncia de l’alteritat culturala, de còps violenta. Provoquèt tanben lo revelh d’una critica de l’uniformitat culturala veïculada pels discorses oficials de la IIIena Republica. »
Avem completada aquela exposicion ambe de dessenhs umoristics de Dantoine, legendats en occitan, prestats per Patric Lasseuba.
La podètz veser a la Comuna de Carbona del diluns al divendres, de 9h a 12h30 e de 14h a 17h.
Le vernissage se faguèt amb un concèrt de cants de l’epòca, remirablament interpretats par Cristina e Alan Quillot, Silvana e Peire Ricard e Joan-Claudi Maureta.
La conférencia del 30 de març, « Lenga e Guèrra » serà balhada per Camilha Bilhac de l’IEO de l’Arièja. « Sens cap de pretencion istorica, aquela presentacion a per tòca de fèr melhor conéisher la situacion de la lenga d’òc en aquel temps malastrós e les documents nombroses que daishèren les que la parlavan. » A 10h, sala Laveran, Carbona, seguida d’un repais partejat per parlar occitan.
Le Cercle Occitan de Carbonne et du Volvestre organise une exposition à la Galerie Municipale de Carbonne du 4 au 29 mars, avec un vernissage concert le vendredi 8 mars et une conférence parladissa, le samedi 30 mars.
Cette exposition « Langue(s) de guerre, l’Occitan et les langues de France pendant la Grande Guerre » nous vient du CIRDOC. Le Centre Inter Régional de Documentation Occitane, une grande médiathèque consacrée à la sauvegarde, à la promotion et diffusion du patrimoine et de la création occitans, nous présente l’exposition:
« Derrière l’image officielle de l’Union sacrée, la France qui entre en guerre en 1914 est en réalité un pays plurilingue et multiculturel. En partant des documents en occitan mais aussi en breton, en picard ou en basque, l’exposition vous propose un autre regard sur la Guerre et la France du XXe siècle. Si la Grande Guerre a accéléré le déclin des langues de France face au français, langue officielle, elle fut également pour des millions de français la première expérience de l’altérité culturelle, parfois violente. Elle provoqua aussi l’éveil d’une critique de l’uniformité culturelle véhiculée par les discours officiels de la IIIème République. »
Nous avons complété l’exposition par des dessins humoristiques de Dantoine, légendés en occitan, prêtés par Patric Lasseube.
Vous pouvez venir la voir à la Mairie de Carbonne, du lundi au vendredi, de 9h à 12h30 et de 14h à 17h.
Le vernissage a eu lieu avec un concert de chants de l’époque, remarquablement interprétés par Christine et Alain Quillot, Sylvaine et Pierre Ricard et Jean-Claude Maurette.
La conférence du 30 mars, « Langue et Guerre » sera présentée par Camille Bilhac, de l’IEO de l’Ariège. « Sans prétention historique, cette présentation a pour but de faire mieux connaître la situation de la langue d’oc dans cette période malheureuse et les nombreux documents qu’ont laissés ceux qui la parlaient. » A 10h, salle Laveran, Carbonne, suivie d’un repas partagé pour parler occitan.