5ena Occitanada de Carbona

Dissabte 23 de junh, festejarem la cinquena Occitanada de Carbona.

La jornada començarà a 9 oras, al bòsc de Castras, per una passejada botanica sul bòrd de Garona, comentada en occitan per Alan Vidal, que nomenarà las plantas, e contarà per caduna sas propietats e vertuts culinàrias o medicinalas.

Poirètz tanben vistalhar, tota la jornada, una exposicion « Temps de janada » suls fuòcs de Sent-Joan dins la literatura occitana e la tradicion, realizada e prestada pel Centre Cultural Occitan de l’Albigés.

Sus las 10h30, las carrièras de la vila seràn animadas per la musica de la jova fanfara Lo Guit e per las danças del Poton de Tolosa.

Lo vèspre , a partir de 15 oras, poirètz jogar als jòcs tradicionals de fusta de la compania Aristol’Auch, installats dejós la hala pichona e plaça de las halas.

A 16 oras, dejòs la plaça cobèrta bèla, i aurà lo bal dels enfants, animat ambe son energia costumièra per Joan-Francés Capou, seguit a 17 oras, d’un bal per totis ambe la musica de la fanfara Lo Guit.

 

Mentretant, a 17 oras, a la capèla Sent-Jaume, carrièra Gambettà, poirètz assistir a un concèrt poetic « Altru mare, autra mar » ambe Gerard Zuchetto. Aquèla creacion novèla celebrarà la mar nòstra sus de poèmas ancians o modèrnes, meses en musica, dits o cantats, en còrse, castilhan, francés e occitan. Aquel concèrt fa partida del 13en Festenal « Los trobadors cantan l’art roman en Occitania ». Entrada liura.

A 18 oras, nos trobarem totis amassa, dejòs la plaça cobèrta bèla, per un aperitiu musical, cantat e dançat.

Puèi, anirem manjar al bòsc de Castras, un repais preparat per l’associacion carbonesa « Cent Sets de Table »: ensalada compausada, paella, fromage, golardisas. Per manjar, se cal far inscriure.

Après lo repais, cap a 21h30, los enfants del Cercle Occitan aniràn en desfilat alucar lo fuòc de Sent-Joan. E aqui, al torn del fuòc, Lo Guit nos farà dançar farandòlas estrambordairas, ont pichons e grands se balharàn la man.

Alentorn de 22 oras o 22h30, dins la sala de las fèstas, començarà lo gran bal de la serada ambe la musica dels « Bouilleurs de Sons » per s’acabar al pichon matin.

Dins la jornada, i aurà d’estagis: un d’acordeon diatonic, animat per Thierry Delaveau, un de clarin e aboès, animat per Peire Rouch e un de cantas polifonicas, animat per Anaïs Godin.

De pas doblidar: beveta tota la jornada e lo ser, pescajons de crompar.

Las animacions son totas a gratis, salvi lo concèrt, que balharètz çò que vos agrada.

Aquela jornada fa partida del festenal TOTAL FESTUM. Bona Occitanada!

Samedi 23 juin, nous fêterons la 5ème Occitanada de Carbona.

La journée commencera à 9h, au Bois de Castres, par une balade botanique sur les bords de Garonne, commentée par Alain Vidal, qui nommera les plantes et racontera pour chacune d’elles, ses propriétés et vertus culinaires ou médicinales.

Vous pourrez voir, toute la journée, une exposition « Temps de janada » sur les feux de Saint-Jean dans la littérature occitane et la tradition, réalisée et prêtée par le Centre Culturel Occitan de l’Albigeois.

Vers 10h30, les rues de la ville seront animées par la musique de la fanfare Lo Guit et par les danses du Poutou de Toulouse.

L’après-midi, à partir de 15h, vous pourrez jouer avec les jeux traditionnels en bois de la compagnie Aristol’Auch, installés sous la petite halle  et place des halles.

A 16h, sous la halle centrale, il y aura le bal des enfants, animé avec son énergie coutumière par Jean-François Capou, suivi, à 17h, par un bal pour tous avec la musique de la fanfare Lo Guit.

Pendant ce temps, à 17h, à la chapelle Saint-Jacques, rue Gambetta, vous pourrez assister à un concert poétique « Altru mare, autra mar » avec Gérard Zuchetto. Cette nouvelle création célébrera la mer Méditerranée sur des poèmes anciens ou modernes, mis en musique, dits ou chantés, en corse, castillan, français ou occitan. Ce concert fait partie du 13ème Festival « Les Troubadours chantent l’art roman en Occitanie ». Entrée libre.

A 18h, nous nous retrouverons tous ensemble, sous la halle centrale, pour un apéritif musical, chanté et dansé.

Puis, nous irons manger au Bois de Castres, un repas préparé par l’association carbonnaise « Cent Sets de Tables »: salade composée, paella, fromage et gourmandises. SE faire inscrire pour le repas.

Après le repas, vers 21h30, les enfants du Cercle Occitan iront en défilé allumer le feu de Saint-Jean. Et là, Lo Guit nous fera danser des farandoles endiablées, où petits et grands se donneront la main.

Autour de 10h ou 10h30, dans la salle des fêtes, commencera le grand bal de la soirée avec la musique des « Bouilleurs de Sons » pour s’achever au petit matin.

Dans la journée, il y aura des stages: un d’accordéon diatonique, animé par Thierry Delaveau, un de hautbois et clari, animé par Pierre Rouch et un de chants polyphoniques, animé par Anaïs Godin.

Ne pas oublier: buvette toute la journée, et le soir, crêpes à acheter.Les animations sont toutes gratuites, à l’exception du concert, qui sera laissé à votre générosité.

Cette journée fait partie du festival TOTAL FESTUM; Bonne Occitanada!